Een paar dagen na onze zonnige dag aan het strand wandelde ik de sneeuw van het koele Nederland binnen! Toch wel lekker om het koud te hebben, maar na een paar dagen is het dan ook wel weer genoeg. Na een jaar was het toch even wennen in Nederland. Zo stapte ik trillend en onzeker een trein binnen omdat ik niet meer wist hoe alles werkte (waar ga je zitten, waar leg je je baggage, en waar gaat de trein ook alweer heen!), een erg bizarre ervaring. Ook was het wennen dat alles ook weer geplanned moest worden en ik voelde tijdens mijn vakantie meer aan het werk vergeleken met Sri Lanka. Na een week was ik weer aan het nederlandse leven gewend en was het erg leuk om iedereen weer te zien en te spreken. Hoewel drie weken zeker te kort was hiervoor.
Weer terug in Sri Lanka voelde ik me weer echt op mijn plek. Toch wel eng om dat te realiseren aangezien ik over 2,5 maand alweer weg moet. Maar nog even genieten van het werk en mijn tijd hier! Op het moment heb ik Colombo weer verlaten. Maar niet nadat ik een duik in ons zwembad in het nieuwe kantoor had genomen...(misschien toch maar overplaatsing aanvragen ;-)) en ook nog een dagje te hebben geraft, erg cool! Ik zit nu niet in Jaffna maar in Mannar omdat hier wat meer te doen was. Erg leuk om weer een ander district te zien, maar ik mis Jaffna best wel. Vooral omdat daar mijn vrienden zitten en de weken voor mijn vakantie echt geweldig waren en hier in Mannar je opnieuw moet beginnen met contacten leggen en weer terugvalt op films kijken en boeken lezen. Nou ja, alles heeft tijd nodig natuurlijk!
Op het moment zijn we met ZOA bezig te werken met de mensen die uit de kampen zijn teruggekeerd. Toestemming krijgen gaat nog wel wat moeizaam maar er zit beweging (en hoop) in. Er zitten allerlei nieuwe projecten in de beroemde "pijpleiding" en je ziet een verschuiving van noodhulp naar wederopbouw met ook activteiten zoals community opbouw. Er wordt op het moment dus naar de lange termijn gekeken...een goed teken!
Dus we houden hier de positieve energie erin!